Sydcupen Ripa

Det var ju över en vecka sedan men jag tänkte att jag ska berätta hur det gick ändå.

Ripa är sand, inte mitt starka underlag, och jag hade precisa varit sjuk, så jag hade inte tränat under en vecka.

Träningen gick över förväntan, tog nästan alla hopp och det kändes allmänt bra.
Får en dålig start i heat ett, kör upp mig lite, få bromsar stopp i en kurva och kör upp mig igen, slutar 15:de plats, bästa tjej i heatet. Är riktigt nöjd men känner mig helt slut i kroppen, vilket märks sen i heat två. Jag får en lika dålig start, hänger på ganska bra, men bromsar stopp igen, i samma kurva. orkar inte köra i kapp och köra om, så jag slutar på 21:a plats.
Åkte hem på kvällen för att gå på tjejmiddag med tjejerna i nya klassen, det blev inte så sent i säng men det är lättare när man sover på banan och inte måste vakna tidigare för att åka en timmes bil till bnanan.
Får ingen bra start i söndagens första heat. Jag kör bra och håller mig på hjulen. Slutar på en 15:de plats, men är riktigt slut, detta kändes som det värsta heatet.
Får en bättre start i heat 2. Ligger topp 10. Tappar en del, men lyckas hålla mig uppe och slutar på en 14:de plast, både i heatet och totalt. Bästa tjej också.

SM kommer att köras på Ripa nästa år, så det är bara till att träna där ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback