DM Svebølle

Körde danskamästerskapen förra helgen.
Hade nya stövlar på träningen så det var riktigt svårt. Jag glömde växla och fick motorstopp två gånger. Annars gick det bra, tog alla hopp.
Tidskvalet tog jag inte så allvarligt. Eftersom vi bara hade 4 varvs träning och jag hade inte kört där tidigere så tog
jag tidskvalet som en träning, eftersom alla ändå fick köra, det var bara plast på grind. Satte trotts allt en fjärde tid på sista varvet.
Får en ganska bra start i första heatet. Ligger femma, sexa något. Ligger sexa ett tag, lyckas sedan köra upp mig till 4.
I heat två får jag inte lika bra start. Tydligen kör jag in i någon så att det blir start krach, men jag vet inte ner än att jag inte släpper även om jag råkar köra in i någon. Ligger sexa i början men kör upp till femma. Liggar och jagar fyran resten av heatet. Tvärr finns det inte så många spårsalternativ och hon håller sig till dom bästa så  jag kommer inte om. Känner dock att jag hade kunnat dra om jag bara hade kommit om.
Slutade totalt fyra för helgen.
Jag vet inte om jag ska försöka köra fler DM nästa år och sattsa på att komma bra i totalen där, vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback