SM Västerås

Så, det kanske är dags att skirva om Västerås SM. Jag är ledsen att jag inte har gjort det tidigare, men det har varit fullt upp denna veckan.

Vädergubbarna hade lovat en regna fri helg, men det hade kommit ordentligt med regn under veckan, så banan var ju lerig. 
Det var ganska svårt på träningen. Det kändes som man inte fick något fäste i banan. Jag körde verkligen jätte dåligt.
Tidskvalet kändes bättre låg på runt 17:de tid. En olycka händer, i den nya hoppsektionen, och tidskvalet avbryts en stund. När jag kommer in i bandepån frågar pappa  vad fan jag håller på med. Jag tycker att det går bra, har trots allt sänkt min tid från träningen med 12 sec, men pappa är inte nöjd. När tidskvalet drar igång igen gör jag ett nytt försök att sätta en tid. Sänker mig med ytterligare 7 sekunder och har 12:de kvaltiden, bästa i år.
Pga av två skador i första MX2 kvalet, båda i nya hoppsektionen, så avbryter dom för att bygga om banan. MX2 får köra om sitt tidskval, och efter dom är det tre till kvalgrupper. Detta gör så att vår första heat blir flyttat till söndagen.
Det har inte regnat under natten men det har varit fuktigt så banan hade blivit fuktigare. Träningen går så där har lägre träningstid än träningen på lördagen, trots att dom hade lagt in en chikan.
Första heatet är jag bra med i starten, ligger femma, men varkern Sandra eller Elin ligger före mig, märkligt. Efter knappt ett halvt varv blir det rödflagg. Tydligen var det så att bara halva grinden hade fallit så det var bara hälften som kom iväg. För min del var det tur att det blev avbrutet, även om jag fick en bra start, men choken hade varit ute så det bara pluddrade och hojen var nära påatt dö hela tiden. Fick en bra start till, trots att alla var med. Ligger tolva bakom Sofia Johansson, kör om henne och ligger 11 ett varv men sen kör hon om igen och drar ifrån. Slutar på 12:de plats.
Får inte fullt lika bra start i andra heatet. Dom har vattnat banan så på vissa ställen är banan skit hal och jag är nära på att gå omkull några gånger. Ligger bakom Sofia igen och kör om, men tyvärr bryter hon så jag tappar tempot lite när jag kör ensam. Kämpar igenom hela heatet och blir 13:de.
Totalt för deltävlingen blev jag 12:a. Exakt lika som sista deltävlingen förra året. Tyvärr lyckades jag inte få en bättre totalplacering i SM heller. 21:a igen. men det är första året som jag kör alla deltävlingar (om man inte tänker på den jag inte kvalade in), så jag får väl vara nöjd. Men siktar helt klar på att bli bättre nästa år.


Bild från Tranan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback