DM Hedsund Danmark

Kom precis på att jag inte bloggat om DMet i lördags. Jag ber hå hemskt mycket om ursäkt. Det kommer nu i alla fall.

När jag stod på grinden första heatet kände jag mig riktigt närvarande och vaken, jag lixom kände mig insluten i min egen bubbla och jag var fullt fokuserad. Redan innan grinden föll så visste jag att det var jag som skulle vara först in i startkurvan (vilken känsla kan jag säga) och mycket riktigt, först in i startkurvan, först in i andra kurvan också. Tappade sedan till Catja Rasmussen som blev danskmästarinna förra året och hor kör riktigt fint och fort och jag hade inte en chans att hänga med. Efter något varv tappa jag ner till tredjeplats också, sen även till fjärdeplats. Sandra som ligger trea trillar och jag är åter uppe på tredjeplats, men tappa snabbt igen när jag får problem med varvningar och folk som har trillat och så. På sista varvet trillar hon som legat tvåa större delen av heatet och jag lyckas ta mig upp på och kör i mål på en tredjeplats.
Heat två var jag inte lika fokuserad (det brukar bara hålla under en start tyvärr) men jag går trots allt in som femma i startkurvan. I andra kurvan bromsar jag stopp och får lite problem med att få igång hojen, när den startar och jag kommer där ifrån ligger jag näst sist. Påbörjar sedan en lång vandring upp i fältet. Jag ligger sexa när det är ett varv kvar och jag råkar köra på en varvning så jag trillar. Jag kommer upp snabbt och tappar inget, men när jag har fyra kurvor kvar så tappar jag ner till sjunde platsen som jag håller till mål. Hade jag inte trillat i slutet hade jag haft möjlighet att bli femma i heatet då jag nästan var uppe i ryggen på femman när detta hände, dessutom hade jag inte blivit omkörd när det bara var några kurvor kvar. Men hänt är hänt.
Jag är trotts allt jätte nöjd med min insats. Hedsund var en sandbana, och med tanke på vintern vi har haft så har jag inte kunnat träna sand mer än två dagar i Belgien, sand är inte heller mitt underlag. Det som var riktigt kul också var att jag nog lyckades förvåna och vinna lite respekt hos teamet. Jag tror folk kan vara snabba med att döma mig på min längd. 154 cm, hur ska jag kunna köra en 250 f!? Men jag har mycket min teknik att tacka för det. Mike, som har teamet, har inte sätt mig köra mer än när han har varit på banansamtidigt och då har jag kört till sidan för att släppa förbi honom nån gång så han tyckte det var riktigt kul att det gick så bra. Han till och med gav mig 10 cent för min insats, yeay!!:)


Teamets feta depåtält

Lite sur var jag efter andra heatet över att jag missade pallen..:(

Första starten, jag som kör på bakhjulet, men syns dåligt här..

Jag med 421, som ni ser längst fram:)



I helgen är det SM i Ripa, denna gången kommer jag uppdatera Twitter (www.twitter.com/kajsoor) så kolla där :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback