SM ripa Kristianstad

Jag körde SM på Ripa i helgen, första SM deltävlingen i år. Och på Ripa som är riktigt sandig, har kört sand 2 gånger i år innan tävlingen. Men det gick riktigt bra, och jag är jätte nöjd.

Banan var helt slät till första träningen, Jag har verkligen inte sett den så jämn innan. Så på träningen gick det riktigt snabbt, men det var nästan lite svårt att köra när det var så jämt för man är liksom van vis att det ska vara stalpigt så var det inte det. Andra träningen/tidskval gick också bra, jag fick 17:de tid.
I kvalheatet fick jag inte jätte bra start, men jag ahde flyt, jag lyckades väja undan för folk som trillade framför mig. Jag körde up mig från en 19:de plast (som hade inneburit tidskval i sista chansen) till en 13:de plats.
Dom drog hela banan till söndagen, men den var fortfarande hålig, och blev snabbt uppkörd.
Heat ett fick jag en gålig start, men jag släppte lite, gick ut i kanten och sen drog fullt på yttern, jag vet inte om det hjälpte något men jag kom på innern i andra kurvan så jag kunde ta en del där. Åter igen hade jag en del flyt, några som kör lite snabbare trillade och kom inte ikapp igen, sen körde jag också om några. Jag slutade på en 12:de plats, med 4 poäng och prispengar. Extra nöjd var jag också för jag har en "lista" på vilka jag vill ha bakom mig, och jag lyckades faktist ha alla dom bakom mig i detta heatet.
Heat två fick jag minst lika dålig start. Jag kör upp mig lite, och några trillar och kommer inte tillbaka, jag ligger på 15:de plats som är sista poäng platsen. När det är två varv kvar tror jag att jag inte ska kunna hålla min placering, men dom bakom verkar vara lika slut som jag så jag håller in i mål och tar ett poäng.

Så totalt för deltävlingen blev jag 14 vilket också är vad jag ligger nu till nästa deltävling i Uddevalla 1-2/5

Jag hoppas nån följde mig på
Twitter där jag uppdaterade efter varje heat.

Tack till alla som var och tittade och kom och grattade och önskade lycka till. Det är det som är lite extra kul när det är på hemma plan, folk man känner håller koll på en.



Hittade dessa två bilderna  från helgen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback