Dråpslaget

Körde dråpslagen 8 Augusti. riktigt rolig tävling med egen tjejklass.

Det hade regnat lite under natten och banan var lite hal på träningen, men till första heatet var den ganska bra, då hade den blivit uppkörd.
Pappa frågade inför heat 1 om jag ville ha tear-off att ta den värsta dyngan på glasögonen i starten, mitt svar: "Behövs inte, jag tar starten" Och mycket riktigt, tog starten och ledde några varv. När jag sen låg 3a så fick jag otroligt ont i magen och huvudet, släppte i ett varv så gick det öven men då hade jag tappat så mycket så jag var tvungen att kämpa för att behålla tredje platsen, tappade dock när det var nästan två varv kvar, men jag tog in ganska många sekunder på sista varvet. men det räckte inte.
I heat två var jag tvåa i starten, lyckades inte hålla mer än några kurvor, sen intog jag min tredjeposition och försökte behålla denna. Det gick inte, blev lite trängd också så jag var tvungen att slå av och tappade några meter. varvet efter så såg jag var Jennifer som kört om mig körde, ett helt plant spår som jag inte ens hade tänkt på. Men hon var hemmaförare, så hom kan väl alla sånna spår. Men med tanke på att jag tappade tredje platsen till en hemmaförare så är jag kanske nöjd, hon har ju kört lite mer på den banan än jag. Fyra är inte fy skam heller. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback