SM Eksjö

Helgen den 14-15/8 gick femte och näst sista SM deltävlingen av staplen, i Eksjö.

Träningen gick inte så bra, jag fick dåligt flyt, men jag fixade nästan alla hopp.
På tidsträningen hinner jag ett varv innan jag tvekar lite på gasen och sätter framhjulet i en håla och gör en ordentlig kullerbytta men hela hojen. Har till en början ont i överarmen och nyckelbenet men jag känner att inget är brutet så jag kör vidare. När jag väl är på hojen igen har jag ortoligt ont i ljumsken och låret och kan knappt stå utan att det gör förbannat ont. Sätter trots det en 19de tid, inte så bra men betydligt mycket bättre än jag trott.
I pausen när folk kommer och frågar hur det gick och hur det känns säger jag att det inte gör ont, mest för att övertyga mig själv. Trycker i mig två alvedon och en ibumetin innan jag ska köra kvalheatet.
Jag får en ganska bra start och är uppe på bra placeringar, måste tyvärr medge att eftersom jag är så dåligt på att uppdatera så kommer jag inte ihåg mycket av heatet mer än att jag slutade på en 15de plats. Efter heatet mår jag riktigt illa och är yr som fan, troligtvis pga värktabletterna och att jag slog i huvudet lite i vurpan också.

Första heatet är jag hyfsat bra med i starten men när halva heatet har gått tar jag slut, det tar unigefär ett varv för mig att komma tillbaka, vilket resulterar i att jag tappar en del placeringar. Slutar på en 12 plats.
Får en riktigt dålig start i andra heatet, men jag kör upp mig snabbt och har bra häng på de framför. Hade varit ute och kollat på banan med Richard, min tränare,  under pausen och många av spåren vi kollade på fungerade som tur var väldigt bra. Jag körde riktigt bra fram till det var två varv kvar, då tog jag slut, men lyckades hålla undan och räddade en 13de plats. Var riktigt nöjd med min körning i detta heatet, något som jag kommer ta med mig, var också glad att jag orkade ända tills det var 2 varv kvar, när jag heatet innan hade tagit slut när det var nästan 10 min kvar.

Vill också tacka mormor och morfar, farmor och farfar som var och kollade. Och tack till Richard för alla tips och hjälp under söndagen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback