DM danska mästerskapen Starkjærbanen, Fjerrislev

Har inte haft tid att blogga, har varit så mycket annat, men nu tar vi först DM som var för två helger sedan sen kommer ett inlägg  med SM från helgen.

Det regnade nästa hela vägen till banan. Och det regnade mycket på kvällen, men banan verkade tåla rätt så mycket, men det blev ändå lite pölar.
Träningen kändes så där. Det kändes tungt att köra, som om jag inte fick nått bra flyt men jag hoppade alla hopp och det kändes bra.
På tidskvalet bryddejag mig inte direkt om att sätta en bra tid. Jag bryr mig inte om jag får välja grindplats sist eller först, bara beslutsångest om det är för mycket att välja på, så jag tog det bara som en andra träning.
I första heatet får jag en bra start, trea ur startsvängen. Har en 85:a framför som blockar och drar ner på tempot så jag tappar till ledaren, men jag kommer ganska snabbt om trots allt. Får motorstopp, glider ner till fyra där jag sen håller mig resten av heatet.
Lika bra start i heat två, tvåa ur svängen men väldigt nära på att gå upp i ledning. Ligger tvåa några varv men tappar ner till fyra kör upp till 3:a igen men tappar sen till 5. På sista varvet, med bara några kurvor kvar ska jag veja undan för en varvning som trillat, det resulterar i att jag själv trillar. Jag får inte igång hojen och jag når inte ner heller, kommer några varvningar och kör på mig men efter många om och men så kommer jag iväg. Tappar trots det bara ner till 6:e plats.

Slutar på en total 5:e plats för helgen.


Startträning

Jag längst fram.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback