SM Glimmingebanan Uddevalla

Något sent uppdatering kanske, men ni som läst bloggen ett tag är kanske vana.

Det regnar på fredagskvällen när vi kommer till banan, den ser hal ut och lite lerig.
Träningen går bra, tar hoppen som jag hade tänkt ta, några hopp var för svåra.
Andraträningen/ tidskval går också bra. jag tar det som en träning men sätter ändå 14:de tid till kvalheatet sen.
Dålig start i kvalheatet, ligger någonstans mitt i fältet. Jag vet att jag måste bli minst 18 för att slippa tidskvala i sista chansen. Kör upp mig till 14:de.
Första heatet får jag en dålig start. Kör upp mig till 12 och kör ikapp 11:an men kommer aldrig om, slår av på sista varvet när jag ändå tappat så mycket upp att jag inte skulle komma om och sparar på krafterna till heat 2
Får bättre start i andra heatet, ligger topp 10, men jag tappar hela tiden men försöker hålla placering och hängaa med i tempot. Men så händer en olycka, jag kör om Emmy och varvet efter när jag kommer till samma ställe som jag körde om henne på så är det viftande gulflagg och sjukvårdare ute på banan, då är det just Emmy som har trillat. Det börjar direkt snurra i huvudet att det måste ha hänt när jag körde om och dom tankarna kör jag med resten av heatet, och tappar därmed koncentrationen, tappar några placeringar och slutar som 14:de. När jag väl kommer in i mål bryter jag ihop, aldrig kul när folk skadar sig och absolut inte kul att känna att det kan vara ens eget fel att nån annan skadar sig.

Fick 6 poäng med mig från Uddevalla och även 100 kr för min insats i första heatet. Nu laddar jag för DM i helgen sen är det SM i Tibro näste helg, hoppas på fler poäng och en klättring i totalen. Lyckades klättra en placering efter Uddevalla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback