Sm Tibro

Så, nu till helgens prestationer:)

Banan var riktigt fin. Helt jämnad och perfekt vattnad och det kom lite regn på kvällen också så det blev lite fuktigt på ytan.
Första träningen går bra. Tar alla hopp som jag ska ta och trivs verkligen på banan.
Andra träningen tar jag för en träning och inte tidskval som det egentligen är. Men får 16:de tid, men eftersom det även här rör sig om plats på grind och jag vill inte ha så mycket att välja på så det gör inte så mycket.
Får ingen bra start i kvalheatet. Tjänar dock några placeringar på att många fastnar i startkraschen. Jag kör ganska bra. Känner att jag orkar bra hela heatet, trots att det är väldigt varmt. Slutar på en stolt 10:de plats. Bästa placeringen i ett SM sammanhang.
På natten sover jag nästan inget. Hela huvudet bara snurrar, känns som jag höra andras tankar och har bara massa röster i huvudet. Som att ena hjärnhalvan pratar på som fan och andra hjärnhalvan bara skriker "va tyst" Ligger och vänder och vrider och gå upp och kissar och dricker och kör övningarna som vi lärt oss på den mentala träningen i skolan, men inget verkar funka. Lyckas väl somna tillslut för sen när pappa kommer för att väcka mig är jag inte alls redo för att gå upp. Känner mig helt borta i huvudet, känner att jag får göra det bästa av dagen och hoppas på att det blir poäng, och sen bara hålla mig ifrån skador och inte göra dumma saker om inte hjärnan fokuserar.
Träningen gå trots allt ganska bra. Försökte ta lite spår som jag sett varit jämna när jag gick banan kvällen innan. efter träningen går jag och sätter mig i husvagnen och vilar och läser lite för att förhoppningsvis vakna till lite till heatet.
I heat ett känns det som jag får riktigt dålig start, men efteråt säger folk att den var ganska bra. Har bra häng på Emelie Karlsson  i början av heatet. Emelie är en av dom som ligger i toppen i serien och jag tänkte att hon har väl bara fått lika dålig start som mig. Jag kämpar med att försöka ta henne men hon kör enkelt om dom framför och försvinner sedan. Jag kör om Emmy och försöker sedan ta Jenny. Lyckas köra om men gör ett enormt misstag och tar yttern i en kurva och öppnar på så sätt dörren för henne att köra om. Tappar på henne och får inte möjlighet att köra om mer. Men på sista varvet trillar hon och jag kommer om igen. Jag har under hela heatet inte haft en susning om vad jag ligger. Jag hoppas att jag i bästa fall ligger runt 10. När jag sista varvet kör förbi bandepå ser jag en skylt till Sofia Andersson som ligger bakom, 8 står det på den. Jag tänker att jag antingen ligger 7:a, vilket inte kan stämma, eller så ska Sofia varva mig, men det kan inte heller stämma eftersom jag inte blivit varvad av någon annan. Det visar sig att jag slutade 6:a i heatet. Bästa heatet någonsin i SM. Börjar gråta av lycka när pappa säger vad jag blev, och folk kommer fram och undrar vad som hänt och svaret blir "Jag är så lycklig"
I heat 2 får jag ingen bra start, Kör förbi bandepå första gången och ser en skylt där det står 10, så då vet jag att jag antingen ligger 9 eller 11. efter härliga kamper med Emmy kommer jag äntligen om, tyvärr fastnar hon på en varvning som kör ut rakt framför henne så hon kan inte svara. Kör även ikapp Jenny på sista varvet men kommer aldrig om.
Slutar som 9:a i detta heatet. Trotts att det inte blev lika bra som i första heatet så är jag riktigt nöjd. Har aldrig haft över 11 placering i SM sammanhang tidigare, så är riktigt stolt och nöjd med helgen.

Totalt för helgen blir jag 6:a och jag klättra från 13:de till 9:a i totalen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback